Friday 17 November 2017

Tt forex ahmedabad


Våra värderingar vårt folk Ledande b2b-utgivare, specialiserat på online interaktiva professionella samhällen Med en rad tjänster, inklusive webbplatser, e-postpublikationer, branschpriser och evenemang, levererar Sift Media originalt varumärkesinnehåll till över en halv miljon yrkesverksamma inom redovisning, IT, HR och utbildning, marknadsföring och småföretag. Genom att producera kvalitetsinnehåll och engagera vår professionella publik på flera kontaktpunkter erbjuder vi b2b-märken unika marknadsföringsmöjligheter som ger en genuin avkastning på investeringar. Våra värderingar Vi tror på att skapa innehåll, möjliggöra konversationer och konvertering av affärsmöjligheter, både för våra företagsgrupper och för våra annonseringskunder. Genom att fokusera på innehåll och främja samhällsengagemang syftar vi till att skapa tillförlitliga och unika miljöer för företags varumärken och affärspersonal för att optimera relationer. Våra människor Vårt folk är vår största tillgång och vi har varit lyckliga att locka till några av de bästa digitala talangerna i landet. Med ledande ledningsgrupp, erfarna kampanj - och kontoansvariga, prisbelönta redaktörer och ett ledande produktions - och teknikteam har vi en struktur och kvalitet som skiljer oss från andra utgivare. Ta reda på mer och träffa laget nedan. Tom Dunkerley Finansinspektör Steven Priscott, Sift Vår historia David Gilroy och nuvarande VD Ben Heald, Sift, grundades av Andrew Gray och erbjöd branschspecifika informationstjänster som utnyttjade internet genom att integrera traditionella nyheter och webbinnehåll. Med Bens bakgrund i redovisning bestämdes det att detta skulle vara den första marknaden för prospektering och sålunda 1997 var AccountingWEB. co. uk född. Formeln fungerade, och om 12 månader hade cirkulationslistan gått från 10 till 4000, med intäkter som genererades från annonser i veckobrevs bulletiner. Sift Media når nu över 700 000 registrerade affärsmän varje månad och levererar över 5 miljoner sidvisningar över sin portfölj med 11 titlar i Storbritannien och USA. Inte bara fortsätter vi att utveckla några av de mest lojala och engagerade affärsrörelserna online, vi erbjuder ledande lösningar för annonsörer. För en mer detaljerad historia besök vår företags webbplats sikt. Om du vill bli medlem i en av Storbritanniens mest spännande utgivare och du tror att du har passion och färdigheter för att bli en värdefull del av laget, varför inte kolla in våra nuvarande lediga platser. Bankverksamheten kan uppnå den socioekonomiska mål och i takt med att fler och fler kunder kommer in i sin vik kommer i slutändan att vara beroende av kundernas tillfredsställelse. Vi har en stark tro på att en nöjd kund är den främsta faktorn för att utveckla vår verksamhet. Vi kände ett behov hos BANK OF MAHARASHTRA att för att bli mer kundvänlig borde banken komma ut med stadga för sina tjänster till kunderna. Citizens Charter-konceptet betraktades som ett basinstrument för att fylla detta behov och därför utarbetades detta dokument. Detta dokument gjordes i samråd med användarna och belyser BANK OF MAHARASHTRAs åtaganden gentemot kundnöjdheten, vilket garanterar ansvar och ansvar bland sina tjänstemän och personal. Denna stadga för kunder förklarar inte bara vårt åtagande och ansvar tillsammans med redressionsmetoderna utan anger också kundernas skyldighet att sköta hälsosamma metoder i kund-bankförhållande. Detta är inte ett juridiskt dokument som skapar rättigheter och skyldigheter. Stadgan har förberett sig för att främja rättvisa banker och att ge information om olika aktiviteter relaterade till kundservice. Vi önskar erkänna initiativet från finansministeriet, indiens regering och ministeriet för administrativa reformer och allmänna anklagelser för att uppmuntra oss att utfärda denna stadga. Vi upprätthåller ständigt samråd med vår kundkrets genom olika seminarier, kundmöten etc. för att utvärdera, förbättra och bredda utbudet av tjänster till kunden. Alla våra kunder uppmanas emellertid att hålla oss informerade om sina erfarenheter av de olika tjänsterna som banken gör och gärna kommentera detta stadga. Vi avser att ta fram det i många fler regionala språk under de följande åren. Denna information bör inte betraktas som ett juridiskt dokument som skapar rättigheter och skyldigheter. Det är för att främja bättre förståelse mellan kund och banker och med förbehåll för förändringar från tid till annan. Endast viktig information om olika serviceföremål finns i denna broschyr. Varje tjänst har sina egna detaljerade villkor som kan ställas till förfogande på begäran. För mer information, besök eller skriv till våra filialer, regionala kontor eller huvudkontor, eller besök vår hemsida på: bankofmaharashtra. in gemensamma praxis följt av våra grenar Visa öppettider. Ge goda tjänster. Delta i alla kunder som är närvarande i banksalen vid öppettider. Ge en separat förfrågan eller kan jag hjälpa dig att räkna på stora grenar. Erbjuda nomineringsanläggning till alla inlåningskonton (dvs konto öppet i individuell kapacitet) och alla värdepappershyrare (dvs. enskilda hyresgäster). Visa räntor för olika insättningsordningar från tid till annan. Meddela förändring av räntor på förskott. Ange detaljer om bankens olika insättnings schemesservices. Utgåva Efterfrågan, Betalningsorder, etc. Visningstid - Normer för olika banktransaktioner. Betala ränta för försenad kredit för outstationskontroller, som rådgivas av Reserve Bank of India (RBI) från tid till annan. Överensstämma med omedelbar kredit avseende utstationering och lokala kontroller upp till en viss gräns under vissa förutsättningar, som rådgivas av RBI från tid till annan. Ge klagomål i grenlokalerna. Visningsadress för regionala och centrala kontor samt Nodal Officer som behandlar kundklagomål. FAIR BANKING PRAKSIS Kunderna uppmanas att. Säkerställa förvaring av checkbook och passbok. Använd helst omvänd kol när du skriver en check. Utfärda korskonto betalningsmottagare kontrollerar så långt som möjligt. Kontrollera detaljerna i checken, nämligen datum, antal i ord och siffror, korsning etc. innan du utfärdar det. Utfärda kontroller så långt som möjligt efter avrundning av beloppet till närmaste rupee. Att inte utfärda kontroll utan tillräcklig balans upprätthåller minimibalans enligt bankens anvisningar. Skicka kontroller och andra finansiella instrument via Registered Post eller via kurir. Ta med passboken samtidigt som du tar ut pengar från sparbankens konto genom tillbakadragningslista. Få passbok uppdaterad från tid till annan. Använd nomineringsanläggning. Notera kontonumren, uppgifter om FDR, skåpnummer etc. separat. Informera om adressändring, telefonnummer etc. till filialen. Informera förlust av begäran om utkast, fast depåbevis, kontrollera ledig bok, nyckellåda etc. direkt till filialen. Tillåt stående instruktioner anläggning för upprepade transaktioner. Ge feedback på våra tjänster. Betala ränta, avbetalningar, hyreskostnader och andra avgifter i tid. Använda tjänster som ATM, ECS, EFT, etc., om de erbjuds av filialen. Bring eventuella brister i tjänster till filialens tillkännagivande. Att inte skriva under tomma kontroller. Anteckna inte heller din exemplar signatur antingen på passbok eller på checkbook. Att inte introducera någon person som inte är personligen känd för dig för att öppna konto. GEMENSAMMA OMRÅDEN FÖR KUNDBANKERBETALNINGEN (SPARA BANKREDOVISNING) Dessa konton är utformade för att hjälpa individerna (personliga kunder) att inkubera vana att spara pengar och möta deras framtida krav på pengar. Beloppet kan deponeras från dessa konton genom kontroll av uttagssedlar. Det hjälper kunderna att behålla minsta pengar hemma förutom att tjäna intresse. Besparingar bankkonton är mycket populära. Dessa konton kan öppnas av behöriga personer och vissa organisationsagenturer (som godkänts av Indiens Reserve Bank (RBI). Som krävs enligt lag, när vi öppnar det här kontot kommer vi att försäkra oss om identiteten, inklusive verifiering av adress, av personer som söker att öppna ett konto för att hjälpa till att skydda de potentiella kunderna, allmänheten och oss själva mot bedrägerier och andra missförhållanden i banksystemet. Banken kräver en tillfredsställande införande av de personer som öppnar kontot av en person som är godtagbar för banken. Banken är skyldig att erhålla två senaste fotografier av de personer som öppnar kontot enligt RBI-direktiv. Banken måste erhålla Permanent Account Number (PAN) eller General Index Register (GIR) nummer eller alternativt få en deklaration i formulär nr 60 eller 61 enligt lagen om inkomstskatt (se avsnitt 139 A) från de personer som öppnar kontot. Banken kommer att ge de potentiella kunderna uppgifter om de handlingar som krävs ed för identifiering av de personer som öppnar kontot utöver en tillfredsställande introduktion. Dokument som normalt accepteras är det aktuella gastelefonselektricitetsräkningen eller rationskortet eller väljarens identitetskort eller körkort eller pass osv. Kontoinnehavaren är skyldig att behålla viss lägsta saldo i kontot (per månadskvartalsgenomsnitt) och även beroende på om kontot innehavaren vill utnyttja checkbokfaciliteten eller inte, enligt bankens uppgift från tid till annan i sina serviceavgifter relaterade anmälningar. Bristande efterlevnad av detta skulle leda till serviceavgifter. Ränta betalas halvårsvis på det balans som upprätthålls i kontot till en ränta som deklareras från tid till annan, förutsatt att räntebeloppet löper ut till minimum Re. 1- halvår. Kontroller, utdelningsoptioner som dras i kontoinnehavarens namn kommer endast att samlas in genom det här kontot. Finansiella instrument som godkänts till förmån för kontoinnehavarna kommer inte att samlas in genom sparbankkonto. GEMENSAMMA OMRÅDEN FÖR KUNDBANKER RELATIONSHIP (LÖPANDE KONTO) Aktuella räkenskaper kan öppnas av privatpersoner, partnerskapsföretag, privata aktiebolag, HUFsspecified associates, samhällen, trusts, etc. Som krävs enligt lag, när vi öppnar det här kontot kommer vi att tillfredsställa oss om identiteten, inklusive adressverifiering, av personer som vill öppna ett konto, för att hjälpa till att skydda de potentiella kunderna, allmänheten och oss själva mot bedrägerier och andra missförhållanden i banksystemet. Banken kräver en tillfredsställande införande av de personer som öppnar kontot av en person som är godtagbar för banken. Banken är skyldig att erhålla två senaste fotografier av de personer som öppnar kontot, enligt R. B.I. direktiven. Banken är skyldig att erhålla Permanent Account Number (PAN) eller General Index Register (GIR) nummer eller alternativt få en deklaration i formulär nr 60 eller 61 enligt inkomstskattelagen (se avsnitt 139 A) från de personer som öppnar kontot ( dvs inklusive partners av RegisteredUnregistered partnerskap liksom även RegisteredIncorporated body companies). Banken kommer att ge de potentiella kunderna uppgifter om de dokument som krävs för att identifiera de personer som öppnar kontot utöver en tillfredsställande introduktion. Dokument som normalt accepteras är den aktuella gastelektricitetsräkningen eller rationskortet eller väljarens identitetskort eller körkort eller pass osv. Minimibalans som föreskrivs från tid till annan kommer att krävas för att bibehållas. Inga räntor betalas på kreditbalanser som hålls i löpande konto. Serviceavgifter tas ut för. Ledger folio som används Utgivna checkböcker Ej underhåll av minsta balans Återföring av kontroller etc. För att öppna speciella typer av löpande konton som för Executors, Administrators, Trustees, Liquidators etc. kan Branch Manager kontaktas som hjälper till att öppna denna typ av konton . Enligt RBI-direktivet ska sökanden (dvs. kontoöppnare) förklara i kontoöppningsformuläret eller separat att han inte har någon kreditfacilitet hos någon bank och om han åtnjuter några anläggningar bör han förklara fullständiga uppgifter om detta med angivande av namnet på bankens och namnet på filialen där han har utnyttjat dessa anläggningar. GEMENSAMMA OMRÅDEN FÖR KUNDBANKERBOLAGET (TERMINSTÄLLNINGSRÄKNINGAR) Bank har skräddarsytt olika insättningsplaner för att passa behoven och förväntningarna att investera människor i varje livsgång. Branchpersonal ska välkomna dig för att söka mer information och ska också vara glada att hjälpa till med investeringar i olika insättningsplaner i förhållande till ditt krav. Terminskonto kan öppnas av privatpersoner, partnerskapsföretag, privata och aktiebolag, HUFsspecified associates, etc. Som krävs enligt lag, när vi öppnar det här kontot kommer vi att försäkra oss om identiteten, inklusive adressverifiering, av personer som vill öppna ett konto för att hjälpa till att skydda de potentiella kunderna, allmänheten och oss själva mot bedrägerier och andra missförhållanden i banksystemet. Banken kräver en tillfredsställande införande av de personer som öppnar kontot av en person som är godtagbar för banken. Banken är skyldig att erhålla två senaste fotografier av de personer som öppnar kontot, enligt R. B.I. direktiven. Banken är skyldig att erhålla Permanent Account Number (PAN) eller General Index Register (GIR) nummer eller alternativt få en deklaration i formulär nr 60 eller 61 enligt inkomstskattelagen (se avsnitt 139 A) från de personer som öppnar kontot. Banken kommer att ge de potentiella kunderna uppgifter om de dokument som krävs för att identifiera den person som öppnar kontot utöver en tillfredsställande introduktion. Dokument som normalt accepteras är det aktuella gastelektricitetsräkningen eller rationskortet eller väljarens identitetskort eller körkort eller pass etc. Tidig uttag är tillåten, om inte annat anges, till den räntesats som är tillämplig för den period för vilken insättningen har löpt eller den upphandlade betygsätt vilket som är lägre, om det är böter, om något föreskrivs av banken. Inga räntor kommer att betalas på prematura inbetalningar, som har varit kvar hos banken i mindre än 15 dagar. I allmänhet är låneöverföringar mot inlåning tillåtet utom på Depåbevis (CD). Sådana lån sanktioneras genom att ränta räntor till räntor som RBI riktar in från tid till annan eller som föreskrivs av banken. Inlåningen förnyas av banken vid förfallodagar på begäran. Som ett mått på god kundservice kan banken i förväg berätta förvararen om förfallodagen. Ränta på inlåning betalas antingen månatligt till diskonterat värde eller kvartalsvis eller kvartalsvis sammansatt (dvs återinvestering av ränta) eller på löptid enligt depositarens val, enligt vad som är tillämpligt enligt ett särskilt insättningsskede. Ränta på försenad insättning betalas om insättningen förnyas, som banken bestämmer från tid till annan. Ränta på bankdepositioner är befriad från inkomstskatt upp till en gräns som bestäms av inkomstskattemyndigheten från tid till annan. För närvarande, om det totala intäkterna per inlåning per filial per räkenskapsår överstiger Rs.10,000-, är det samma som föremål för Skatteavdrag vid Källa (TDS) till de skattesatser som inkomstskattsmyndigheterna fastställer. Innehavaren kan lämna in deklaration i formulär nr. 15 H, helst vid ingången av budgetåret för att ta emot ränta på inlåning utan avdrag för skatt. Banken kommer att utfärda TDS-certifikat för avdragsgill skatt. BETALNING AV BALANS I RÄKNING AV DE AVGIFTERADE KUNDERNA TILL ÖVERVAKNINGSREDOVISNINGAR Enligt RBI: s uppgift kan bankerna inte insistera på successionsbevis från lagliga arvingar oavsett belopp som berörs. Bankerna kan emellertid vidta sådana skyddsåtgärder vid bedömning av avveckling av fordringar, i förekommande fall, inklusive att acceptera ett ersättningsobligation. STÅNDBESTÄMMELSER: Stående instruktioner kan ges till banken för överföring av medel från ett konto till andra konton som behålls i samma filial, någon annan gren av banken eller någon annan bank eller någon annan tredje part. Skåp är en tilläggstjänst som erbjuds av banken. Bankerna som erbjuder denna anläggning kommer att indikera informationen. De viktigaste aspekterna på tjänsterna är: En skåp kan hyras av en individ (inte mindre), företag, aktiebolag, specificerade föreningar och samhällen etc. Nomineringsanläggningen är tillgänglig för enskild hyresgäst hos Säkerhetsskåp. 3. Förlust av nyckel ska omedelbart informeras om filialen. Skåp finns i olika storlekar. Skåp är uthyrda under en period av minst ett år. Hyran betalas i förskott. Vid försenad hyran debiterar banken på det sätt som beslutas från tid till annan. Med stående instruktioner kan hyran betalas från hyresgästens depositionskonto. Banken kommer att hyra locker till korrekt introducerade personer. Banken förbehåller sig rätt att bryta upp skåpet om hyran inte betalas trots att meddelanden enligt bankreglerna lämnas och återköpsavgifter. ARTIKLAR I SÄKERHETSBESKRIVNING Artiklar som aktier, värdepapper mm kan förvaras i förvar med banken på föreskrivna avgifter varhelst sådan anläggning erbjuds. Largesmall-lådor måste vara låsta av kunden och uppgifterna måste skrivas in på det. Låset ska täckas av en tygduk och förseglas med kundens tätning. Förhållande mellan bankägare och kund ska vara Bailer och Bailee. NOMINATION FACILITY Nomineringsanläggningen är tillgänglig för alla insättningskonton, artiklar i värdepapper och värdepapper. Nominering är tillgänglig för konton som öppnas i individuell kapacitet (det vill säga enstaka konton samt konton för en enda proprietär fråga), det vill säga inte för konton som öppnas i representativ kapacitet. Nominering kan göras till förmån för en enda person. Emellertid är nominering till förmån för mer än en person (dvs upp till 2 personer) tillåtet i gemensamt drivna bokföringsbokföring med gemensamt samtycke. Nominering kan göras, annulleras eller varieras av kontoinnehavaren när som helst under den aktuella livstiden. Vid nominering, avbokning eller ändring krävs vittne och begäran ska undertecknas av alla kontohavare. Nominering kan göras till förmån för en minderårig också. För befintliga konton där nominering inte görs kan kontoinnehavarna göra det genom att fylla i formulär som är tillgängligt med filialerna. Kunder (nya såväl som existerande) rekommenderas att utnyttja nomineringsanläggningen, om de inte har utnyttjat hittills. PENSIONSBETALNINGAR: Pensionärer i central - och statsregeringar kan öppna ett separat pensionskonto i någon av våra filialer. Pensionärer uppmanas att framställa livscykel en gång om året (dvs. november månad) för att göra det möjligt för filialerna att betala pension utan avbrott. Pensionen krediteras av filialen till pensionärens sparande eller löpande konto under de sista fyra arbetsdagarna i månaden. Pensionen för mars månad kommer att krediteras på eller efter 1 arbetsdag i april. Pensionen betalas inte kontant eller genom ett gemensamt konto. Varje pensionär är skyldig att regelbundet lämna in arbetslivsarbetslöshetsbevis. REMITTANCE SERVICE Kunderna kan skicka pengar från ett centrum till ett annat centrum genom Demand Draft eller Telegraphic Transfer (TT), etc. genom att betala specificerade avgifter enligt bankens regler. Kunderna kan utnyttja anläggningen för elektronisk överföring (EFT) System som drivs via RBI för överföring av medel till och från Kolkatta, Chennai, Delhi och Mumbai upp till Rs. 5 Lac. Förfrågningsförslag, telegrafiska överföringar och resekontroller för Rs.50.000 eller högre kommer att utfärdas av bankerna endast genom debitering till kundkonto eller mot kontroller eller andra instrument som köparen erbjuder och inte mot kontantbetalning. På liknande sätt kommer sådana betalningar för Rs.50.000 och däröver att ske via bankkanaler och inte i kontanter. UTVECKLING AV DUPLICERA UPPDRAG UTTRYCK UTAN MOTTAGNING AV UTBETALNINGSRÅDGIVNING: Enligt RBI: s instruktion kommer banken att utfärda dubbla krav på utkast upp till Rs. 5.000 - på grundval av adekvat ersättning och utan att erhålla betalningsråd från Drawee-filialen. TIDSPROGRAM FÖR UTVECKLING AV DUPLICERA UTFÖRANDET Enligt RBI: s riktlinje kommer banken att utfärda dubbelt krav på utkast till kunden inom två veckor från mottagandet av förfrågan. För förseningar i utfärdande av duplikatförslag utöver ovanstående period betalar bankerna ränta till den kurs som gäller för fast deponering av motsvarande löptid för att kompensera kunden för en sådan försening. BETALARBESTÄLLNING, BANKERS KONTROLL: Betalningsorder utfärdas för betalning lokalt Betalningsordning för Betalningsorder för Rs.50000- och ovanför sker endast via bankkontot. Giltighetstiden för betalningsorder är 6 månader. Detta kan förnyas av den utfärdande filialen på skriftlig begäran från köparen. INKOLLNINGS SERVICE Omedelbar kredit för lokala och outstationskontroller upp till Rs. 7500- (enligt RBI-riktlinjer från tid till annan) ges till individerna (personliga kunder) som upprätthåller tillfredsställande konton. Kunderna måste emellertid bära sedvanliga serviceavgifter samt postavgifter. I händelse av att checkar återbetalas obetald, måste kunden betala ränta för den period för vilken medel utnyttjas. Alla kontroller (lokala och utstationerade) som kunderna deponeras avklaras av banken enligt följande: HÖGVÄRDSTÄLLNING: Denna anläggning är tillgänglig för kunder i utvalda filialer på utvalda centra. Kontroller av högt värde (inte mindre än Rs 1 lac per instrument) rensas samma dag. LOKAL RENGÖRING: Kontrollerna rensas normalt den tredje arbetsdagen, beroende på centrum, under förutsättning att kassettinstrumentet sätts in i tid. NATIONELL CLEARING: Kontroller som ritats på Metropolitan-centra som är listade i nationell clearing rensas om 8 dagar. Alla kontroller som tas på andra centra rensas om 14 dagar. Banken krediterar intäkterna från en outstationskontroll inom följande tidsnormer - Statskapitalet annat än nordöstra staterna Sikkim - 10 arbetsdagar - Övriga centra - 14 arbetsdagar Om banken inte gör det kommer ränta att betalas enligt kursen gäller för lämplig tidsbegränsning för fast deposition för perioden med förseningar utöver de angivna dagarna som nämns ovan. Vidare, om förseningen är onormal, kommer också penningintresse till en kurs på 2 över den fasta insättningsräntan att betalas också att betalas. Kunderna uppmanas att sätta in sina kontroller inom den angivna tidsramen vid filialerna. SAMLING AV GOVT. DUES: Banken hanterar insamling av olika skatter på uppdrag av Govt. av Indien genom utvalda utvalda grenar. Utbyte av ömsesidigt växande valutakurser noteringar vid offentliga sektorns banker Alla bankens grenar kommer att byta ut fritt smutsiga mutilerade sedlar och vissa andra typer av förminskade sedlar i alla valörer. Bankernas valuta bröstgrenar kommer att utbyta alla kategorier av mutilerade valuta noter. Valutaväxling erbjuds bankernas kunder och andra. Banken följer RBI-riktlinjerna i detta avseende. RBI har tillåtit bankerna att utbyta mutilerade sedlar som är äkta och där förnedringar är sådana att de inte orsakar misstankar eller bedrägerier. RENTER PÅ INSÄTTNINGAR: Banken betalar räntor på inlåning enligt olika insättningsordningar. Räntorna revideras från tid till annan och offentliggörs. Reviderade räntor gäller endast förnyelser och färskanslag medan den befintliga insättningen fortsätter att få ränta till den upphandlade kursen. TJÄNSTERKOSTNADER: Banken tillhandahåller olika tjänster till kunder för vilka serviceavgifter tas ut. Avgifterna ses över från tid till annan. Serviceavgifter tas ut för insamling och överföring av medel, bearbetning av låneförslag, utfärdande av garantier, säker vårdnad, utfärdande av duplikatinstrumentuppsättningar, ledgolfolioavgifter etc. Detaljer om serviceavgifter kommer att ställas till förfogande på begäran. TID - FÖR VARJE BANKANDE TRANSAKTIONER FÖR KONTANTBETALNING a) Genom kassan 3 till 8 minuterb) Genom kassör 8 till 15 minuter Kvitto på kontanter 10 till 20 minuter För utfärdande av efterfrågan drafttraveller Betalning av förfrågningsförslag 10 till 20 minuter Betalning av fasta intäkter 15 till 20 minuter Öppning av konto 20 till 25 minuter Avräkning av räkningar 20 till 30 minuter Uppdatering av passböcker 5 till 15 minuter Redovisning av konton Med 7 dagar Samling av kontroller (Lokala) 2 till 4 dagar Outstation10 till 14 dagar valutahandelstransaktioner Forex-tjänster görs tillgängliga för kunder genom 22 centra som ligger strategiskt över hela landet. E-post alls FEX-centra, SWIFT-anslutning under pågående över 200 korrespondenter över hela världen Importera LC kan öppnas på vilket som helst centrum, i alla hörn av världen. Kreditkrediter (ECB), Leverantörs kredit Krediter ordnas. Utländsk valuta Denominerade lånen ordnas till mest konkurrenskraftiga priser. Hantering av exportdokument på inköpsförhandlingsbasis och export LC-rådgivning. Inlåning och inlåning, inklusive försäljningen av utländska valutor, kontrollerar instrument. Hantering av instrument i utländsk valuta på inkassobasis, utfärdande av kraven på utkast och telegrafiska överföringar. Garantier i samband med utrikeshandel projekt export. Direkt tillgång till Forex återförsäljare och Treasury för utvalda kunder. RÄKENSKAPSREGNSKAP INRE VALUTAPOLITIK: Inlåning accepterad i USGBPany annan tillåten valuta enligt riktlinjerna för Reserve Bank of India Banks för perioden på ett år och över upp till 3 år. Depositionen kan behållas i form av enbart Terminsbetalning. Konto kan öppnas via utländska inlåning via normal bankkanal eller omvandling via debit till NRE (SB Ac) konto i Indien eller genom överlåtelse av utländsk valuta i form av utländska valutakursscheckar och noteringar i utländsk valuta vid tillfälligt besök av icke bosatta till Indien. Huvud - och räntebeloppet är repatrierbart. Ingen valutarisk för insättaren när huvudstol plus ränta repatrieras i samma valuta. Insättning kan hållas gemensamt med annan NRI. Lån till insättare och till tredje part mot säkerheter för inlåning är föremål för FEMA-föreskrifterna Reserve Bank of India riktlinjer. Ränta kan betalas halvårsvis. ÖVRIGA TJÄNSTER SOM BANK MAHARASHTRA EXECUTOR AND TRUSTEE COMPANY Ltd. (METCO) METCO har funnit under de senaste 54 åren. Ett helägt dotterbolag till Bank of Maharashtra erbjuder METCO dig en rad tjänster. Förberedelse, genomförande och säker vårdnad Förberedelse av förtroende för både - offentligt och privat förtroende Verkställande som förvaltare av egendomar till minderåriga, kvinnor och handikappade barn. Agerar som förvaltare av en livförsäkringspolicy utfärdad enligt gift kvinnas egendomslag. Verkar som förvaltare av fullmakt för fastigheter. Lämnar fördelarna med METCOs eviga existens och får livslång service utan fördomar. PENGESTYRNINGSORDNING: (För snabb insamling av checkar) Pengarhanteringsprogrammet garanterar att du finansierar ditt konto senast på tredje dagen för varje check som tas ut på någon av våra inkassocenter (CCCs), dvs viz. Mumbai, Delhi, Chennai, Kolkatta, Pune, Hyderabad, Bangalore, Nasik, Ahmedabad, Nagpur som bara är en lokal kontrollsamling för oss. UPCOUNTRY CHECK COLLECTION: Krediterar ditt huvudkonto hos någon av de Proceeds Paying Branches på 5: e dagen av någon check som dras på någon plats i Indien. Är det inte spännande EASY WAY FOR EFFECTIVE CASH MANAGEMENT: öppna ett konto med någon av följande Proceeds Paying Branches: Pune: Industriell Finans Branch, Overseas Branch, Bajirao Road, Pimpri, Shivajinagar och Kasarwadi Mumbai: Industrial Finance Branch, Overseas, Fort, Worli, Bandra (E), Manschettparad, Nariman Point Delhi: Cannaught Place, South Extension, Karol Bagh Nagpur. Sitabuldi Hyderabad. Sultan Bazaar Chennai. Broadway, Mount Road Bangalore. City Market Nasik: Nasik CityAhmedbad. Bhadra rekommenderar nu alla dina uppdragsgivare, kunder, inköpare (inlämningsorgan) att inte skicka checkar till dig. Vi skulle ordna att hämta sådana kontroller med bud genom vårt närmaste Check Collection Center. Om checken är ritad i mitten där Check Collection Center som hämtar den är belägen, kommer krediter att ges till ditt huvudkonto hos Mumbai PPB på dag 1 dag 2. För konton med andra PPB kommer krediter att ges till ditt konto senast på den tredje dagen. Om checken är ritad på något annat centrum än Check Collection Center som tar upp det, kommer vi att kreditera ditt huvudkonto med någon av PPB: erna, senast den 5: e dagen. Money Management Scheme ger dig också omedelbar överföring av pengar inom 25 PPBs strategiskt placerade över hela Indien för att säkerställa enkel kontanthantering på alla dina kontor. Bankomater Bank har ATM-nätverk över hela landet. Bank har samarbete med VISA för utfärdande av betalkort. Biometriska funktioner har aktiverats i 11 bankomater till förmån för analfabeter. Bank har anslutit sig till andra ATM Networks viz. National Financial Switch (NFS) och MITR gör det möjligt för våra Banks kunder att få tillgång till mer än 30000 bankomater. Bank har infört en unik produkt-Mahabank Insta International VISA DEBIT CARD för utfärdande av ATM-kort med PIN till kunderna vid tidpunkten för öppnandet av kontot självt. ÅTGÄRDER FÖR KLAGOR För att kunderna ska kunna rösta sina klagomål eller erbjuda förslag till förbättring av kundservicen, observeras kunddag på alla bankens kontor i hela organisationen för filialer, regionala kontor och huvudkontor den 15: e varje månad (om 15: e är Holiday, sedan på föregående arbetsdag). Under angivna timmar på denna dag kan någon kund träffa bankens seniortop chefer, inklusive ordförande VD utan föregående möte. Vid eventuella klagomål kan ärendet först föras till uppsägning från den berörda filialchefen för omedelbar rättelse. Om klagomålet inte åtgärdas till kundens tillfredsställelse kan frågan tas upp med den berörda regionalansvarige. Om klaganden fortfarande känner sig missnöjd med de mottagna svaren, kan han ta upp hans klagomål till bankens ledande befattningshavare som är utsedd för att hantera kunder klagomål som ger fullständiga uppgifter om ärendet. Efter att ha uttömt alla ovannämnda maskinkanaler kan han, om kunden inte är nöjd, skriva till bankens verkställande direktör och även efter det att han inte är nöjd, kan han använda sig av följande: Directorate of Public Grievances, Govt. av Indien, kabinetssekretariatet, Sansad Marg, New Delhi. Bankombudsmannen som är lokaliserad i statshuvudstäder enligt RBI: s ombudsmanneskyddsplan, 1995. Distriktsforumforumet om konsumentskyddslagen, 1985. Anonyma klagomål kommer inte att underhållas. Adress till vår klagomål och regionala kontor Varför ExTravelMoney är en Forex-marknadsplats, försöker varje utbyteshus här att överbjuda andra. De går alltid den extra milen i att betjäna sina kunder. Resultat, du får bästa möjliga växelkurs och service tillgänglig på marknaden Vi förstår att du har bråttom och det är därför vi på ExTravelMoney strävar efter att slutföra alla transaktioner, samma dag som beställningen läggs ut. Tack vare våra bundna butiker i nästan alla nook och hörn av Indien. Vi tar ut helt nollkommission vid varje transaktion. Inga dolda avgifter, antingen Betala direkt till det valda växelhuset och ta emot din nödvändiga Forex-produkt tillsammans med fakturan. Forex växelkurser kan fluktuera dramatiskt även på samma dag. När du ställer ordern på ExTravelMoney får du en unik forex uppskattning med vilken du kan utnyttja den valda kursen för hela dagen. 4000 bundna butiker över Indien Detta stora nätverk hjälper oss att ge dig flera butiker att välja mellan på nästan alla platser. Alla dessa kommer från välrenommerade utbytesföretag som har levererat utmärkt service till sina kunder. Var det valutaväxling eller gör en utbetalning från Indien, våra forexexperter skulle vägleda dig genom hela processen. De skulle utbilda dig på valutakrav, krävde KYC-dokument och till och med tips om prognoser. Snabblänkar Har Frågor Service Tider: Mån-Fre. 9:30 till 6:30 Lör: 9:30 till 2:00

No comments:

Post a Comment