Monday 27 November 2017

Import forex data in excel


Real-time Forex-priser i Excel Få realtid levande valutakurser i Excel med detta kostnadsfria kalkylblad. Citatmen är försenade med cirka 15 eller 20 minuter men uppdateras varje minut eller så. Allt är automatiserat i VBA. VBA kan ses och modifieras. Kodens muttrar och bultar är en QueryTable som extraherar de senaste valutakurserna från finance. yahoo för de två angivna valutorna. Allt du behöver göra är att skriva in två tre bokstäver valutakoder, och klicka på en knapp (du kan hitta en lista över valutakoder här). VBA hämtar sedan de senaste valutakurserna från Yahoo till Excel, med hjälp av ett frågeformulär. Excel hämtar sedan tidigare stängda, öppna och aktuella budskattesatser för valutaparet. Genom att klicka på knappen igen uppdateras citat med de senaste värdena. Automatiskt uppdaterad realtids Forex i Excel Nu, här8217s där vi kan vara kloka och få Excel att automatiskt uppdatera växelkurserna live. 1. Välj QueryTable som visas nedan, högerklicka och välj Data Range Properties. 2. I menyn Egenskaper för extern dataavstånd, placera en check i Uppdatera varje alternativ och välj en uppdateringstid (du kan bara välja ett heltal antal minuter). Klicka nu på OK. Excel uppdaterar nu data i QueryTable automatiskt, utan att du behöver klicka på knappar eller köra makron. Cool, eh Jag använder en variant av detta kalkylblad för att hålla reda på sterlingsvärdet av mina utländska besparingar. Du kan till exempel ändra VBA för att ladda ner valutakurser för många valutapar (låt mig veta om du vill ha det här kalkylbladet). Ett annat Excel-kalkylblad hämtar dagliga historiska växelkurser mellan två datum. 9 tankar om ldquo Forex-priser i Excel rdquo Gilla gratis kalkylblad Master Knowledge Base Senaste inläggDownload historiska Forex-data till Excel Detta Excel-kalkylblad laddar ner historiska Forex-data från Internet. Du kan begära bud, fråga och mellansatser för en rad historiska valutor. Du kan använda dessa data för att backtestra dina handelsstrategier och utföra teknisk analys (som att skriva ut EMA, RSI eller MACD). Kalkylbladet är lätt att använda. Du anger helt enkelt två valutor med tre bokstäver. två datum och ange om du vill ha bud, fråga eller mellannpris. Efter att ha tryckt på en knapp kopplas kalkylbladet till en webbservice och laddar ner dagliga budräntor (med hjälp av smart VBA). Forex-data importeras till ett ark som heter 8220Data8221. Nu kan du analysera och plotta forex-data med alla Excel8217-funktioner. Som ett exempel diagramläggs kalkylbladet växelkursdata. Om du vill kan du enkelt lägga Bollinger Bands till tomten. VBA: n är inte lösenordsskyddad 8211 känner sig fri att modifiera, förlänga eller återanvända koden, eller till och med lära av de principer som ingår i det. I8217d uppskattar en länk till investexcel men det här är gratis Forex-data som vi8217er laddar ner, och på ingen sätt formar eller formar jämförelser med betalda tjänster. Med hjälp av VBA programmeringsprinciper som används i kalkylbladet kan du enkelt använda andra verktyg, till exempel Access-databaser, istället för Excel. Kalkylbladet är i Excel 2010-format. Uppdatera 29 juli 2011: I8217ve tog bort lösenordet. Njut av, och snälla kom tillbaka och låt mig veta vilka coola Forex-applikationer you8217ve har gjort med det. Uppdatera 20 januari 2014. I8217ve har lagt till ett alternativ för att begära bud, fråga eller mitt pris. 43 tankar om ldquo Hämta Historical Forex Data till Excel rdquo Jag är intresserad av att arbeta med den här koden i en befintlig arbetsbok som jag har gjort. Det här ser ut som ett fantastiskt verktyg och kommer att göra det mesta av vad jag behöver den att göra. Hur kan jag gå om att få det lösenordet till VBA-koden men så jag kan validera några saker Hej, jag är verkligen intresserad av koden, jag har några problem att få min arbetsbok att göra samma sak men med lagerdata. Dave Power säger: Sam, Tack för det här väldigt användbara programmet. En sak jag vill göra är att ange antingen dagligen eller veckovis i parametervärden. Jag kan göra det genom att ändra ordet dagligen till veckovis i koden. Jag skulle vilja göra det från rutan Parametrar men det verkar inte fungera trots att jag har deklarerat variabeln i koden som du har gjort. Detta är vad jag har försökt i koden efter namnet cell B9 som dayWk: Dim dayWk Som String dayWk DataSheet. Range (dayWk. Value amp ampperioddayWkampdisplay Tack så mycket för det här. En sak som jag märker det här ger dig budpriset och jag verkligen behöver 8220midpoint8221-kursen, men när jag försöker byta makro får jag fortfarande budpriset. Eventuella förslag I8217ve uppdaterade kalkylbladet. Du kan nu välja antingen bud, fråga eller mellanslagets stora verktyg. Det fungerar nästan perfekt. Som Maria rapporterade, it8217s ger inte mittenmarknadsräntorna. Jag tror att webbadressen du bygger i makroet är en gammal. Jag försökte skriva om makrobyggnaden en ny webbadress som verkar fungera men sedan den del av koden som skapar databladet pauser. Jag antar att biten I8217m inte helt låser upp är hur din kod sparar tabellen som kommaseparerade värden. Tack så mycket. Keith Så jag skrev ut det. URL: n du använde bygger en länk till en nedladdningsfil, medan den Jag skrev ovan länkar dig till ett bord på en webbsida. Plus, om du använder bud, fråga eller mitten returnerar det olika nummer. Så tack så mycket. Jag önskar bara att jag kunde ha flera valutapar i ett ark8230 eller bättre men ändå har allt detta gå rakt in i powerpivot Samir 8211 awesome 8211 tidsbesparande och lätt att använda. Försökte göra en Paypal donation men didn8217t acceptera en JPY betalning Hej alla Koden är bara fantastisk och fungerar bra på min amerikanska laptop Jag har bara haft problem med att använda det på en tysk Excel-version på mitt kontor, eftersom decimalseparatorn inte identifierades korrekt. kan detta övervinnas så att Excel vet vilken karaktär som ska känna igen som decimalseparatorn Jag är ny till VBA och vet inte riktigt vad och var behöver jag ändra den ursprungliga källkoden. Tack så mycket för din hjälp, bra jobb, jag försöker använda det här verktyget för att effektivisera lite finansiell information men det verkar vara en bugg i koden som jag laddade ner. Oavsett vad jag fyller i excel-arket tycks koden alltid utvinna samma period mellan idag och en månad sedan, medan jag behöver mycket äldre data. Hur långt tillbaka går koden jag tittar på VBA-koden, men jag kan inte se några hårdkodade gränser, så kanske det8217s på grund av oanda-webbplatsen själv När jag fiskar ut strängen 8216 str8217 från de lokala variablerna och använder i mozilla det ger mig en csv-fil för att ladda ner kallad 8216data. csv8217 med föregående månad information, medan endDate och startDate är korrekt kodade. Någon ide om var problemet kan vara Liksom de kostnadsfria kalkylbladen Master Knowledge Base Senaste inläggEmportera levande data till excel Jag vill importera levande data till EXCEL och sedan manipulera den i flera formler som jag skapade när en viss jämn inträffar, så att jag automatiskt skapar flera affärer Jag använder för närvarande FXCM handelsplattform men jag är öppen för andra plattformar. Jag har några villkorliga format som är uppställda i excel. Finns det ett program som tillåter mig att göra det här. Jag vill att detta ska sättas in för att köra 247 Anställd okt 2005 Status: Medlem 170 Inlägg Vet inte hur du gör det i Excel men du kan få live FXCM-data till Wealth-Lab Developer (wealth-lab) från dataHQ (forex. dataHQ. au) och vad du än kan göra i Excel kan du göra bättre i Wealth-Lab . Du kan använda DDE-flöden för att få live citat. Metatrader, Gain och CMS VT har DDE-flöden. Jag fann CMS vara den mest mångsidiga eftersom det DDE matar för olika tidsramar. DDE-flöden innehåller inte historiska data. Du kan dock skriva rutiner för att fånga upp data. VT API fungerar bra med Excel och du kan använda den för att begära historiska data samt live citat via händelser istället för DDE. Mycket bra Avatar BTW. Återigen har FX1 och FxDialog fria fältuppsamlare. Man lägger den in i MT4-historikfiler för backtestning på helgerna, den andra loggar dem in i Excel för varför. - TickColectorFinal. xls - MT4Ticker. ExeZip Anställd Jan 2013 Status: Junior Member 1 Inlägg Jag letade efter ett tillförlitligt sätt att exportera historiska Forex-data till Excel, men förhoppningsvis kan det hjälpa någon i samma situation som jag. För det första är dataflödes - och applikationsautomatiseringarna på webben värdelösa, de kommer bara i tidsramen, och på grund av det faktum att Yahoo inte har indikatorfeeds kan du inte göra mycket med data. Jag hade nästan gett upp till jag snubblat över Marketscope 2.0s förmåga att exportera data från alla grafer presenteras i excel, inklusive några indikatornivåer. Dess i filegtExport till Excel - eller SHIFTALTE för kort. Det presenterar data i ett mycket enkelt format - och exporterar till en fjärde parts programvara (dvs SPSS, SAS som Ive gjort är väldigt enkelt) Hoppas det här hjälper Anställd Jan 2012 Status: Medlem 70 Inlägg Jag behöver hjälp om du är villig att hjälpa. It8217s om det lilla problemet. Jag behöver lite litet Excel VBA-program. (excel är år 2007, men jag tror att 2010 och kanske 2013 är praktiskt taget mer eller mindre samma) Kort sagt: 1. Arbetsbokens namn är Workbook1 2. Arbetsblad1 har en DDE-länk. Cell A1 fylls med ny data då och då. 3. I Worksheet2 vill jag ha alla nya värden när de ändras i Cell A1 i Worksheet1, för att lagras i kolumn A från första raden till botten. Varje nytt värde måste lagras i nästa rad (cell): A1, A2, A3. Det måste vara mycket snabbt och smidigt. Så lite som möjligt datorresursförbrukning. På knappen klicka - för på och av. (Lösning för mer än en cell, separat, men i samma kod, till exempel för A1, B5, C10. Ännu bättre.) Jag har redan andra lösningar med tidtagare men jag vill ha den här. Don8217t vet hur man gör det För de som hjälper, är jag villig att dela med sig av andra koder. (Jag har några liknande som begärd kod, kod exempel också, men jag vet inte om de är av någon nytta.) Om du vill ha annan hjälp från mig och om jag kan hjälpa dig, fråga bara. För större problem, och framtida software8217s, och större VBA konstruktioner, vem vet. Tack så mycket för din tid och ansträngning Vänligen svara via p. m.

No comments:

Post a Comment