Tuesday 12 December 2017

Träning design strategi


Hur man utvecklar en träningsstrategi För ofta mäts träning och framgång i en organisation utifrån antalet utbildningar och antalet personer i platserna. Detta representerar otillräckligt värdet av träning i en organisation. Utbildningen måste fokusera på att förbättra den nuvarande prestationen i en organisation, samt säkerställa att färdigheter finns bland anställda för framtida kompetenser som krävs av organisationen. Nedan följer en grafisk representation av alla innehållsområden som behandlas i denna artikel för att svara på frågan om hur man bygger ett organisationsutbildnings - och utvecklingsprojekt. Vad är en träningsstrategi En träningsstrategi är en för utbildning och utveckling i en organisation som kräver att genomförandet ska uppnå framgång. Det är en plan som behöver stödja optimeringen av personalkapitalet i organisationen. Det är viktigt att träningsstrategin är anpassad till organisationsstrategin och möjliggör dess vision att realiseras. Varför ha en träningsstrategi Många poäng kan ställas fram till förmån för varför du behöver en träningsplan. Den mest övertygande ligger dock i resultaten av en ny studie av 3 000 företag gjorda av forskare vid University of Pennsylvania. De fann att 10 av intäkterna - tillbringade på kapitalförbättringar, ökar produktiviteten med 3,9 till att utveckla humankapital, ökade produktiviteten med 8,5 Vad är komponenterna Hur skapas de? En strategi utformad men inte genomförd är värdelös För att kunna ta med om de bästa resultaten för träningsstrategin måste träningsprodukterna eller tjänsterna marknadsföras och befordras genom att manipulera följande: Fortsätt träningspass och framtidsinriktad. Se till att det finns praktisk överföring av inlärning. Utforma utbildningsplaner och inlärningsmål Sektioner av detta ämne inkluderar även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Utöver artiklarna på den aktuella sidan, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Förberedelser för att utforma din träningsplan Formålet med designfasen är att identifiera de lärandemål som tillsammans kommer att uppnå de övergripande mål som identifierades under behovsbedömningsfasen för systematisk träningsdesign. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Innan du går igenom riktlinjerna i detta ämne, skulle läsaren dra nytta av att först granska informationen om formell och systematisk utbildning, särskilt ADDIE-modellen, vid Formell träningsprocesser - Instruktionssystemdesign (ISD) och ADDIE. Skanna sedan innehållet i den första fasen av ADDIE-modellen systematisk planering av träning, Utbildningsbehovsbedömning och analys: Identifiera utbildningsmål. (Denna designfas är den andra fasen av ADDIE-modellen.) Observera också att det finns ett dokument, fullständiga riktlinjer för att utforma din träningsplan. Det förklarar riktlinjerna från de olika ämnena om träningsplaner för att vägleda dig för att utveckla en träningsplan. Det dokumentet ger också en ram för att utforma din träningsplan som du kan använda för att dokumentera de olika aspekterna av din plan. Utforma dina lärandemål Lärandemål syftar till att ange den nya kunskap, färdigheter och förmågor som en elev ska uppnå genom att göra en inlärningsupplevelse, som en kurs, webbinar, självstudie eller gruppaktivitet. Uppnåendet av alla inlärningsmål bör leda till att alla övergripande utbildningsmål för utbildning och utvecklingserfarenheter uppnås. Förstå anpassningen, dimensioner och villkor i lärandemål Följande tabell visar hur lärandemålen är knutna till utbildningsmålen (identifierad under behovsbedömningsfasen), inlärningsmetoder, bevis på lärande och utvärderingsaktiviteter. övergripande resultat eller förmågor som du hoppas kunna uppnå genom att genomföra din träningsplan, t. ex. 1. Passera behörighetsprövningstestet vad du kommer att kunna göra som en följd av lärandes aktiviteter i den här planen, t. ex. 1. visa nödvändiga färdigheter i problemlösning och beslutsfattande 2. uppvisa erforderliga färdigheter i delegation vad du ska göra för att uppnå lärandemålen, t. ex. 1. slutföra en kurs i grundläggande tillsyn 2. ta itu med ett stort problem som innefattar att fatta stora beslut 3. delegera till en viss anställd i en månad 4. etc. bevis som produceras under din inlärningsverksamhet - det här är resultat som någon kan se, höra känna, läsa och lukta till exempel 1. kursens betyg 2. din skriftliga utvärdering av din problemlösning och beslutsfattande tillvägagångssätt 3. etc. bedömning och bedömning av beviskvaliteten för att avgöra om du uppnått lärandemålen eller inte Exempel Att förmedla naturen av välskrivna lärandemål För att hjälpa eleverna att förstå hur man utformar lärandemål, erbjuds följande exempel för att förmedla karaktären av lärandemål. Exemplen är inte avsedda att erbjudas som exempel för att anta ord för ord som lärandemål. Tränare och eller elever ska utforma sina egna inlärningsmål för att uppfylla sina övergripande utbildningsmål och matcha sina föredragna strategier för lärande. Lärandemålets ämne ingår i fetstil och kursiv. Lärandemålen är numrerade direkt nedan. Ämne: Kommunikation 1. Förklara fyra grundläggande principer för kommunikation (verbalt och icke-verbalt) och aktivt, empatisk lyssnande. 2.outline fyra hinder och broar till kommunikation 3. lista minst fyra sätt kommunikationsförmåga som uppmuntrar personal engagemang kommer att hjälpa till att kratta en positiv arbetsmiljö. Ämne: Mentorering 1. Förklara grundläggande arbetsuppgifter och standarder från arbetsbeskrivning till personal 2. Beskriv minst fem specifika inlärningsmål med personal genom att jämföra prestanda med arbetsuppgifter 3. Utarbeta en årlig plan med personal för att uppnå lärandebehov, handledning och belöningar Ämne: Effektiv coaching 1. Ange minst tre arbetsförväntningar för personal som fokuserar på att möta resident146s behov. 2. Planera fem strategier för att ge frekvent muntlig och icke-verbal uppmuntran och belöningar. 3. Identifiera specifika prestationshänsyn med personal som frågar efter möjliga lösningar och bestämma tillsammans metoder för att mäta framgångsrika resultat Ämne. Kulturell mångfald 1. Planera användbara strategier för att integrera ny personal i arbetsgruppen 2. Välj egna medel för att uppskatta hur värderingar och perceptioner påverkar kommunikationen 3. Tillhandahåll personal för en rad lärande möjligheter för ökad kunskap om världens och kulturell information Ämne: Tidshantering 1. lista arbetsförväntningar för personal 2. tillhandahålla verktyg för att prioritera uppgiften för inhemsk vård 3. skapa med personal ett preliminärt schema för vård baserat på dessa fakta Ämne: Konfliktlösning 1. Förklara minst fem grundläggande principer om empatisk kommunikation för att hantera konflikter 2. utveckla politik som ger befintliga frontlinjeledare tillstånd och förväntningar att arbeta med andra medarbetare om konfliktlösning 3. utveckla politik för progressiv disciplin och förklara hur det här fungerar för nuvarande främsta ledare Ämne: Stresshantering 1 lista och känna igen stora symtom och beteenden relaterade till för mycket stress 2. skissera tre till fem stressman agementstrategier 3. lista snabba strategier personalen kan använda under arbetsskiftet såväl som hemma för att minska stressnivå 4. utbilda personal om grundläggande riktlinjer för att bygga supportarbetsgrupper Ämne: KommunikationsfärdigheterKulturella tillvägagångssätt 1. lära varandra och personal om olika kulturella tillvägagångssätt och levande stilar 2. Identifiera tre steg för att främja ett klimat där skillnader i kulturer ses över som positiva och tillsatser 3. lära åtminstone tre metoder för problemlösning när kulturella skillnader och praxis störa nödvändig inhemsk vård. Ämne: ArbetsförväntningKoordinering inklusive myndighet och ansvar 1. Lär dig tre metoder för problemlösning som innefattar identifiering av det underliggande problemet 2. gör personaluppdrag baserade på inmatning från personal 3. utvärdera tillvägagångssätt och korrigera baserat på resultat Ämne: TeamarbetePositiv arbetsmiljöPositiva belöningar 1. Identifiera egenskaper hos ett effektivt team 2. Beskriv fyra färdigheter som ledare kan använda för att främja engagemang och samarbete. 3. Utveckla minst fem riktlinjer för att behandla personal med respekt och att hjälpa personal att lära av varandra. Ämne: Målinställningar. fastställa specifika mål med personal och hjälpa dem att planera att uppfylla dessa mål 2. utveckla politik som uppmuntrar personal att söka utbildningsmål genom karriärstegar 3. utveckla riktlinjer för effektiv observation och återkoppling mot måluppfyllelse (av personal) Ämne: Konstruktiv kritikKonsekvenser 1. etablera tydliga standarder för beteende, och som känner igen och belöna personal när de uppfyller kraven 2. lista sätt att närma sig personal vars prestation är en angelägenhet (med en win-win-inställning) 3. beskriva hur lärande av empatisk kommunikation kommer att hjälpa frontlinjeledare hantera konfliktkonstruktiv kommunikation och hjälpplan för lösning Analysera dina lärandemål för relevans, inriktning, sekvens och testbarhet 1. Vilken sekvens ska målen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. 2. Kommer målen att nå det övergripande utbildningsmålet? Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. 3. Vilka är de bästa lärandeaktiviteterna för att uppnå målen? Metoderna matchar exempelvis de studerandes specifika inlärningsstilar. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta sina stilar, också Är metoderna lättillgängliga Går metoderna till exempel av verkliga lärande möjligheter, till exempel. använda träningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, använd projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på ett och ett sätt. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och inlärningsstilförteckningen.) 4. Innehåller aktiviteterna pågående reflektioner om lärande Eleverna kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i träningen, vad lär de och vad, om något, bör ändras. Färdigheter i reflektion är avgörande för pågående lärande i liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner inlärningsaktiviteterna i ramverket för att designa din träningsplan. 5. Vilka resultat eller bevis på lärande kommer att produceras För idéer om vad som resulterar i att utforma i din plan, se exempel på resultat för lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. 6. Vem ska verifiera att var och en av lärandemålen uppnåddes Ideellt utvärderas lärandet av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå träningsmålen. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. 7. Vilka kostnader kommer att associeras med att utveckla och genomföra din plan Tänk på faciliteter, teknik, personal, specialkunskap, etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. 8. Hur ska lärare hantera tid och stress under de lärande som utformar utbildningsrum (klassrum)? Kompletta riktlinjer för att utforma din träningsplan? Self-directed elever kan använda dessa riktlinjer för att utveckla sin egen träningsplan. Huruvida deras utbildningsmål innebär att man lär sig vissa ämnen och färdigheter kan eleverna starta sin inlärning genom att starta sin planering. OBS: Skräck inte av längden på denna ram. Om du tittat på en lista över alla steg som behövs för att handla mat, kanske du bor hemma. Du kan slutföra dessa riktlinjer utan att vara expert. Allt du behöver är att göra ett åtagande och ta ett par timmar av din tidsperiod under vilken du kommer att lära dig. Även avsnitt i detta ämne innehåller även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Utöver artiklarna om detta aktuell sida, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Vägbeskrivning till Använda quotComplete riktlinjer. citationstecken Om du utformar en träningsplan för att förbättra inledande förståelse och kompetens inom ledning, ledarskap eller tillsyn följer du anvisningarna i lämpliga ämnen Management Development. Ledarskapsutveckling eller tillsynsutveckling. OBS! I detta dokument används termen quotsupervisorquot för att referera till den position som den studerande direkt rapporterar till, till exempel, en verkställande rapport till styrelsen. Utforma din träningsplan genom att fortsätta genom varje av följande numrerade steg i det här dokumentet. Du kommer att vägledas för att skriva din träningsplan med hjälp av ramverket för att utforma din träningsplan. Förberedelser för att utforma din träningsplan Oroa dig inte om din plan är perfekt eller inte - Planen är en guide, inte en lögn. Oroa dig inte för att du helt förstår nyckelvillkor i träning eller om din plan är quotperfectquot eller inte. Nyckeln är att komma igång. Börja enkelt, men börja. Gör det bästa du kan för nu. Det finns ingen perfekt plan. Du gör planen enligt din egen natur och dina behov. Det är också inte viktigt att hålla sig till planen för planens skull. Planen kommer sannolikt att förändras när du går vidare. Det är bra, så länge du märker att det har ändrats och varför. Kom ihåg att utbildning och utveckling är en process Så ofta när vi utformar en plan blir planen slutet i stället för medlen. Planen är en allmän guide - den verkliga skatten som uppnås genom att genomföra din plan är det lärande du uppnår. Lärande är en pågående process. Titta på lärande som en process och du njuter av den långa tiden under resan snarare än den korta tiden på resan. Få lite känsla av dessa grundläggande villkor Du behöver inte vara expert på följande villkor - bara få en allmän bemärkelse om dem. Kan någon av följande ämnen vara till nytta för dig vid denna tidpunkt när du utformar din träningsplan Att bestämma dina övergripande mål i träning Det här avsnittet hjälper dig att identifiera vad du vill kunna göra som ett resultat av att du genomför din träningsplan, till exempel kvalificera dig för ett visst jobb, övervinna ett prestationsproblem, träffa ett mål i din karriärutvecklingsplan, etc. Eleverna är ofta bättre att arbeta mot i de flesta två till fyra mål i taget. Valfritt: Du kanske vill ompröva några av följande uppgifter: Mål - Val av utbildnings - och utvecklingsmål Finns det några tidslinjer som du bör överväga i din plan Måste du uppnå vissa bestämda områden av kunskap eller färdigheter av en viss tid Om så är fallet kan detta påverka ditt val av lärandemål och lärande för att uppnå målen. (Anteckna dina tidslinjer i ramverket för att utforma din träningsplan.) Trävar du på träning och utveckling för att klara av prestationsgapet En prestationsgap indikeras vanligtvis av prestationsbedömningsprocessen. Prestationsbedömningsdokumentet bör redan innehålla en noggrann beskrivning av de kunskaper och färdigheter som du måste lära dig för att förbättra prestanda. För att förstå resultatbrister, se Anställd prestationshantering Eller, är din plan att ta itu med en tillväxtgap Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att nå dina mål i din karriär. Överväg att referera till arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med nätverkande med andra redan i de positioner som du vill nå inom en snar framtid. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Eller, är din plan att ta itu med en möjlighetsklyfta Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att utföra det jobb eller den roll som snart kan vara tillgänglig för dig. Återigen, överväga arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med intervjua någon som redan är i jobbet eller rollen som snart kan vara tillgänglig för dig. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Få feedback från andra Be om råd från vänner, kamrater, dina handledare och andra. De kan vara en riktig skatt för realtidens feedback om dig. Exempelvis kan du (tillsammans med din handledare) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) - analys, inklusive att identifiera dina särdrag, w eaknesses, o pportunities och eventuella höjningar för att nå de önskade målen. Ska du göra självbedömning Till exempel kan du (och din handledare vara tillämplig) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) analys, inklusive att identifiera dina s trängder, w eaknesses, o möjligheter och eventuella skador att nå de önskade målen. Det finns också ett stort antal självbedömningar tillgängliga vid självbedömningar (många självbedömningar) finns en lista över kompetenser, arbetsbeskrivningar eller arbetsanalys som är tillgängliga för att hjälpa dig att identifiera dina utbildnings - och utvecklingsmål. En kompetenslista är en lista över förmågor som behövs för att utföra en viss roll. Listan kan vara till stor nytta när du identifierar dina lärandemål i din tränings - och utvecklingsplan. Se information i avsnitten Jobbanalys Jobbbeskrivning Kompetenser Börja med att tänka på hur mycket pengar du behöver för att finansiera din plan. Du kanske behöver pengar, t. ex. att betala utbildare, skaffa faciliteter och material för träningsmetoder, betala löner för anställda under deltagande i träningsevenemang mm Börja med att registrera dina förväntade utgifter i avsnittet "Utarbeta din träningsplan" i avsnittet "Utarbeta din träningsplan". Identifiera dina träningsmål. Vid det här laget bör du ha en stark känsla av vad dina träningsmål är, efter att ha övervägt var och en av ovanstående steg. Det är viktigt att målen utformas och formuleras för att vara quotSMARTERquot (en akronym), det är s specifikt, lättillgängligt, ett acceptabelt för dig, r ealistiskt att uppnå, är bunden med en tidsfrist, och du ökar dina förmågor och räknar till dig. (För mer vägledning, se Mål och mål bör vara SMARTARE.) Skriv ner dina träningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Fastställande av dina lärandemål och aktiviteter Syftet med denna del av din planering är att utforma lärandemål som i slutändan gör att du når dina övergripande utbildnings - och utvecklingsmål. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Du kanske vill ompröva informationen i avsnitten: Utforma utbildning (identifiera lärandemål, metoder att använda osv.) Metoder - Kom ihåg Vissa grundläggande principer om vuxenutbildningsmetoder - några grundläggande misstag att undvika när man väljer metoder Metoder - Bygga mer lärande i utbildnings - och utvecklingsplanen Olika idéer för sätt att lära känna Identifiera några preliminära inlärningsmål för varje nytt kunskapsområde som du behöver lära dig. Noggrant överväga alla dina träningsmål. Vad som specifikt måste uppnås (det vill säga vilka mål som ska uppnås) för att du ska nå dessa mål Vilka av dessa mål kräver att du lär dig nya kunskaper eller färdigheter? Dessa mål kommer sannolikt att bli lärandemål i din träningsplan. På samma sätt som utbildningsmålen bör lärandemålen utformas och formuleras som quotSMARTERquot. (Se grundläggande riktlinjer och exempel för att skriva lärandemål.) I vilken ordning ska lärandemålen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. Noggrant överväga - När du har uppnått alla dina lärandemål har du verkligen uppnått alla dina övergripande utbildningsmål Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka är de bästa inlärningsaktiviteterna (metoder) för att du ska uppnå dina inlärningsmål? Metoderna matchar din specifika inlärningsstil, t. ex. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta dina stilar, är metoderna lättillgängliga för dig? Använd metoderna i praktiken av lärande möjligheter i verkligheten, t. ex. använda utbildningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, användning av projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på en och en. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och inlärningsstilförteckningen.) Innehåller dina inlärningsaktiviteter dina pågående reflektioner om ditt lärande Du (och din handledare, om tillämpligt) kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i din träning, vad lär du dig och hur, om något ska ändras, etc. Färdigheter i reflektion är avgörande för löpande lärande i ditt liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsaktiviteter i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka observerbara resultat eller bevis på lärande kommer du att producera från dina inlärningsaktiviteter som kan ses över för att verifiera lärandet För idéer om vad som ska resultera i att utforma i din plan, se exempel på resultat av lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. Vem ska verifiera att alla dina inlärningsmål har uppnåtts. Ideellt utvärderas ditt lärande av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå dina träningsmål. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. Nu när du vet vilka aktiviteter som ska genomföras, tänk igen om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Hur hanterar du pågående tid och stresshanteringsfrågor när du genomför din plan Professionell utveckling inkluderar i själva verket behovet av självutveckling. Därför kan du överväga information i avsnitten Stresshantering Tidshantering Arbetslivsbalans Självförtroende Emosionell intelligens Behåll en positiv hållning Utveckla material du kanske behöver Målet med denna fas i din planering är att skaffa eller utveckla resurser du behöver genomföra de aktiviteter du valt i den föregående fasen av planen. Du kanske vill granska informationen i avsnittet Utveckla utbildningsmaterial (utveckla faciliteter, dokument, grafik etc.) Tänk på om du behöver skaffa eller starta: Anmäl dig till kurser, köp böcker, schemalägga tid med experter, få en mentor, schemaläggning tid med din handledare osv. Nu när du har tänkt dig närmare på inlärningsmetoder och tillhörande material, tänk på om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Skulle någon av dina planerade inlärningsmetoder bli förtrogna. Skulle du ha någon annan använda metoderna och dela deras intryck om metoderna med dig. Har du kortfattat granskat metoderna, t. ex. dokumentation, omkostnader osv. Upplevde du några svårigheter att förstå metoderna Planering Genomförande av din träningsplan Målet med denna fas i din planering är att se till att det inte finns några överraskningar under genomförandefasen av din träning. Du kanske vill granska informationen i följande avsnitt Genomförande - Att genomföra eller uppleva träningen Under din träning, hur är du säker på att du förstår den nya informationen och materialet Utföra regelbundet ett kort test, t. ex. alla en gång i taget, försök återkalla huvudpunkterna i vad du just har lärt dig, testa dig själv, etc. Om du är förvirrad, berätta för din tränare nu. Kommer ditt lärande att vara engagerande och roligt Är du säker på att du får den nödvändiga pågående feedbacken, coaching, mentorskap etc. under din tränings - och utvecklingsverksamhet Beakta informationen i avsnitten Delning Feedback Coaching Mentoring Motiverande Anställda Rådgivning Hållande moral Var kommer du att få nödvändig administrativ stöd och material gt Under genomförandet, om några ändringar ska göras i din plan, hur kommer de att spåras Hur kommer planen att omformas Hur kommer det att kommuniceras och till rätt personer Planering Kvalitetskontroll och utvärdering av din träningsplan och erfarenheter Målet med din planering är att säkerställa att din plan verkligen uppfyller dina träningsmål på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kanske vill granska informationen i avsnittet: Utvärdera träningsprocess och resultat Whos ansvarig för genomförande och spårning av din övergripande plan Hur vet du om planen är på spår eller behöver ändras Överväg att ha en lokal träningsexpert granska planen. Experten kan särskilt granska om - dina utbildningsmål kommer att ge de resultat du önskar (och din organisation, om tillämpligt), - lärandemål är specifika och anpassade till dina övergripande utbildningsmål, - de bästa metoderna väljs ut för att nå dina inlärningsmål, och - din metod för utvärdering är giltig och praktisk. Du kanske vill uppdatera avsnittet quotBudgetquot i ramverket för att utforma din träningsplan. Tillvägagångssätt för utvärdering ingår i alla faser av din plan Exempelvis är dina metoder förtrogna innan de tillämpas? Förstår du metoderna när de tillämpas. Ger regelbundet feedback om hur bra du förstår materialen. Hur kommer du (och din handledare om det är tillämpligt) vet om planens genomförande uppnår de utbildningsmål som anges i planen. Om det finns några planer för uppföljningsbedömning, inklusive att bedöma dina resultat flera månader efter att du har slutfört din plan. Uppföljning efter slutförandet av din plan Detta är ofta den del av planen som blir försummad. I vårt samhälle var det ofta så fokuserat på att identifiera nästa problem att lösa, att få av oss har förmågan att erkänna framgångsrika prestationer och sedan fira. Designen och den här planen har förmodligen varit en mycket upplysande upplevelse för dig - en upplevelse som gav ett perspektiv på att lära dig, kan du ansöka på många andra arenor i ditt liv. Grattis Följande utvärderingsmetoder utförs Har du (och din handledare, om det är tillämpligt) gjort en framgångsrik erfarenhet att utveckla och genomföra en utbildnings - och utvecklingsplan? Uppfylls detta resultat. Överväg informationen i avsnittet Belöningssystem för kategorin Utbildning och utveckling: För att runda ut din kunskap om ämnet Bibliotek, kanske du vill granska några relaterade ämnen, som finns tillgängliga från länken nedan. Var och en av de relaterade ämnena innehåller gratis, online-resurser. Skanna även de rekommenderade böckerna nedan. De har valts ut för deras relevans och mycket praktiska karaktär. Rekommenderade böcker Basics och Allmän Information Field Guide till ledarskap och övervakning i affärer av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa anställda för ditt företag. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland anställda i småföretag. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Field Guide till ledarskap och övervakning med ideell personal av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa medarbetarna för din ideella verksamhet. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland ideella personal. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Orientering och utbildning av anställda Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår användaravtal och sekretesspolicy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda, och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Utforska alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare-appen att spara till senare, även offline Fortsätt till mobilsidan Ladda upp Logga in Registrera dig Dubbelklicka för att zooma ut UTBILDNINGS DESIGN Dela detta SlideShare LinkedIn Corporation kopiera 2017

No comments:

Post a Comment