Friday 29 December 2017

Moving genomsnittet javascript


Realtid efter timmar Pre-Market Nyheter Flash Citat Sammanfattning Citat Interaktiva tabeller Standardinställning Observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på NASDAQ. Om du, när som helst, är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila isfeedbacknasdaq. Vänligen bekräfta ditt val: Du har valt att ändra standardinställningen för Quotes Search. Detta kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen, eller du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar Vi har en tjänst att fråga Vänligen inaktivera din annons blockerare (eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade) så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och data som du kommer att förvänta oss från oss. Låt oss föreställa oss att vi har en rad heltal så här: Medelvärdet erhålls med följande formel A (1n) xi (med i 1 till n). Så: x1n x2n. xnn Vi delar nuvärdet med antalet värden och lägger till det föregående resultatet till det returnerade värdet. Reduktionsmetodsignaturen är Reduced callback-funktionen har följande parametrar: s. Resultat från föregående beräkning c. Nuvarande värde (från nuvarande index) i. Aktuella arrayelement indexvärde a. Den nuvarande reducerade Array Den andra reduktionsparametern är standardvärdet. (Används om arrayen är tom). Så den genomsnittliga reduceringsmetoden kommer att vara: Om du föredrar kan du skapa en separat funktion. Då hänvisar du bara till callbackmetods signaturen eller Öka direkt Array-prototypen. Det är möjligt att dela upp värdet varje gång reduceringsmetoden heter. Eller ännu bättre. Använd den tidigare definierade Array. protoype. sum () - metoden, optimera processen min kallar divisionen enbart en gång :) Sedan på något Array-objekt av räckvidden: OBS: en tom array med retur en NaN-önskan är mer korrekt än 0 i min synvinkel och kan vara användbar i specifika användningsfall. Fordonsstoppavstånd och tidsvägstrafik och säkerhetsingenjörer har några allmänna riktlinjer som de har utvecklat genom åren och håller nu som standard. Till exempel, om en gatan är torr kan den genomsnittliga föraren sakta försämra en bil - eller lätta lastbil med rimligt bra däck vid en hastighet av cirka 15 fot per sekund (fps). Det betyder att en förare kan sakta ner i denna takt utan förväntad sannolikhet att kontrollen av fordonet kommer att gå vilse i processen. Hastighetsmåttet är avståndet dividerat med tiden (fps), angivet som fot per sekund. Mätningen av acceleration (eller retardation i detta fall) är fot per sekund per sekund. Det förutsätter ett rimligt bra koefficient för friktion på ca .75 bättre är .8 eller högre, medan förhållanden eller däckkvalitet kan ge en sämre faktor på7 eller lägre. Oavsett hastighet, den hastigheten reduceras 15 fps varje sekund. Om initialhastigheten är 60 mph, 88 fps, efter 1 sekund förflutit, skulle fordonets hastighet vara 73 fps, efter 2 sekunder skulle det bli 58 fps minska gradvis därefter. För den sanna matematiska perfectionisten (den som bär PI till 1000 decimaler), skulle det ha varit tekniskt korrekt att ange att formeln är fpsps snarare än fps men mycket mindre förståelig för de flesta förare. Eftersom hastigheten på 200 mph eller mindre är skillnaden från en metod till en annan på tusen sekunder, beräknas våra beräkningar i dessa exempel på enkla fps-beräkningar. Med tanke på de tidigare förhållandena skulle det innebära att en förare kunde stoppa det beskrivna fordonet i totalt 6,87 sekunder (inklusive en 1 sekundars fördröjning för förarreaktion) och ditt totala stoppavstånd skulle vara 302,28 fot, något mer än ett fotbollsplan längd Praktiskt taget alla nuvarande produktionsfordon som publiceras ger vägbromsprestanda tester som anger avstånd från 60 mph, som typiskt är 120 till 140 fot, något mindre än hälften av de projicerade säkerhetsavstånden. Medan siffrorna sannolikt är uppnåliga, är de inte realistiska och absolut inte genomsnittliga tenderar de att vara vilseledande och de som faktiskt läser dem skapar en falsk känsla av säkerhet. Genom att öka bromsförmågan kan drivrutinerna avsevärt minska både den tid det tar att stoppa och avståndet som tas för att stoppa ett fordon. Under slutna kursförhållanden uppnår professionella chaufförer ofta 1g retardation (32 fpsps) eller bättre. En rimligt skicklig förare kan enkelt få retardationshastigheter över 20 fpsps utan att kontrollen förloras. Det är mycket möjligt och sannolikt att med en ansträngning kan föraren som försöker vara medveten om bromssäkerhetsförfaranden och praxis kunna och borde få bättre bromsning (säkert) än de riktlinjer som används nationellt och närmar sig den professionella chaufförens publicerade prestandatester. För att bestämma hur lång tid det tar en chaufför att stoppa ett fordon, förutsatt att en konstant decelerationshastighet är, är processen att dela in initialhastigheten (i fps) med decelerationshastigheten. Du kanske vill använda vår beräkningsberäkningsberäkning för fordonstopp för att göra verkliga modellberäkningar. 60 MPH 88 fps. (fps1.467 MPH). Om fordonets retardationshastighet är 20 fpsps (i stället för de tidigare beräknade 15 fps), stoppar tiden 8820 4,4 sekunder. Eftersom det finns en 1 sekunders fördröjning (reaktionstiden för köraren) vid träffning av bromsarna (både igenkänning och reaktionstid är ofta 2 sekunder), är den totala tiden att stoppa 5,4 sekunder till 6,4 sekunder. För att bestämma hur långt fordonet ska färdas under bromsning, använd formeln 12 för initialhastigheten multiplicerad med den tid som krävs för att stanna. I detta fall verkar detta vara .5 88,4,43,6 fot, plus en reaktionstid på antingen 88 fot för en andra fördröjning i reaktionstid eller 176 fot i reaktionstid på två sekunder. Det ger 281,6 fot eller 369,6 när den läggs till basstoppavståndet på 193,6 fot. Om föraren är mycket lyhörd och tar bara en halv sekund att reagera, sänks avståndet till 237,6 fot. Observera att reaktionstiden är en stor faktor eftersom den är vid initial hastighet. Baserat på ren matte är det uppenbart att det finns en väldigt stor skillnad i de rapporterade prestationstesterna och verkligheten. Om man antar en decelerationshastighet på 32 fpsps (1g), visar beräkningar en bromsstopptid på 2,75 sekunder (8832). Avståndet som räknas nu beräknas vara 121 fot, vilket är för alla praktiska ändamål, de publicerade prestationsfigurerna, exklusive reaktionstider. Den intelligenta drivrutinen kommer att fel på den säkra sidan och lämna utrymme för reaktionstid och mindre än perfekta förhållanden. Den chauffören kommer också att sätta in bromsförmågan för att ge mer av en säkerhetsmarginal. Den marginalen kan rädda liv. Var uppmärksam på behovet att reagera snabbt. Bromsstoppavstånd

No comments:

Post a Comment